25 maart 2010

Brand New Day


De afgelopen weken kunt u hem niet gemist hebben: de reclame van Brand New Day. Een nieuwe pensioenverzekeraar die open en bloot tegen de gevestigde orde aan schopt. Opgericht door de BinckBank-mannen, die zich klaarblijkelijk verveelden en zijn begonnen met een aanval op de traditionele pensioenverzekeraars. Reclameslogans van de verzekeraars worden ter discussie gesteld en open en bloot worden er verschillen getoond.

Ik vindt dat wel leuk, zo’n keffertje die de boel een beetje gaat opschudden. De grote vraag was natuurlijk hoe de andere verzekeraars zouden gaan reageren. Afgelopen maandag reageerde Aegon met naar mijn mening een goede advertentie. Ze liepen niet weg voor het commentaar van Brand New Day en verwelkomden de nieuwkomer. Mooi is wel dat Aegon zich een beetje positioneert als de oude wijze man. Die met een glimlach kijkt naar die nieuwe spring in het veld, die nog fouten mag maken, getuige de volgende tekst in de advertentie:

Brand New Day belooft daarbij rendementen die stukken hoger liggen dan die van zijn concurrenten. We vergeven de nieuwkomer enkele rekenfouten in zijn voordeel. En ook dat appels met peren worden vergeleken.
Wat we wel jammer vinden, is dat Brand New Day weer op ouderwetse wijze beloftes voor de toekomst maakt. Want door schade en schande wijs geworden, weten we dat wijsheid van nu niets zegt over de realiteit van over 20 jaar.
Beloftes doen zonder garantie is wat ons betreft nou net iets wat niet in dat nieuwe, eerlijke financiƫle tijdperk thuishoort.
Nu is het natuurlijk weer leuk om te kijken of Brand New Day deze tegenaanval gaat pareren.

Geen opmerkingen: