19 juni 2009

Een hele mooie dag



Een paar weken geleden ben ik ben met mijn jongste zoon mee geweest op schoolreisje. Niet zo bijzonder, dat doe je toch gewoon als moderne vader. Maar onze jongste zoon is gehandicapt en zit op een zogenaamde Mytielschool. Waar kinderen met een handicap de mogelijkheid krijgen om in hun eigen tempo te leren en zich te ontwikkelen. Wij hebben deze school leren kennen als een zeer warme plek met zeer betrokken mensen. En ik had dus het voorrecht om met deze kinderen en deze mensen een dag op te trekken. Niet met de groep van mijn eigen zoon, maar met een andere groep.

En zo gingen we met zo’n 70 kinderen en evenveel begeleiders naar de Beekse Bergen, waar we onder andere keken naar de roofvogelshow en de rangers ons alles vertelden over de dieren die er leefden. Wat mij vooral opviel, was hoe vrolijk deze kinderen zijn en dat zij zo gelukkig zijn met hele kleine dingen, daar kunnen wij nog veel van leren. Ook de betrokkenheid van het personeel valt altijd weer op, volgens mij hebben deze mensen geen werk maar een roeping, als ik zie met hoeveel toewijding en geduld zij hun werk doen. Kortom, het werd een heel mooie en bijzondere dag. Waarin we als we niet in speeltuin konden, gewoon een speeltuin maakten door keihard met de rolstoelen te scheuren. Een dag waarop ik veel nieuwe vrienden maakte en waarin je leert dat alles maar betrekkelijk is.

PS de bovenstaande foto is een stockfoto

Geen opmerkingen: