22 januari 2009

Nieuwe Lay-out, of toch maar niet?



Twee weken geleden meldde ik dat ik bezig was met een nieuwe lay-out, maar dat levert me meer kopzorgen op dan plezier. Nu is het maken van een nieuwe lay-out niet heel erg moeilijk; voor enkele dollars koop je op internet een heel goede basis. Maar deze basis bevat toch wat irritante zaken. Zo is alles helemaal links uitgelijnd en niet gecentreerd zoals op de huidige site. Daarnaast is het tekstgedeelte kleiner dan bij de huidige lay-out en dat betekent dat ik alle video’s, etc. moet gaan aanpassen naar een kleiner beeld. Ook werkt de presentatie van de RSS niet goed omdat de lay-out niet goed met lange titels om kan gaan. Kortom, weer een hele zaterdagavond in rook op zien gaan, totdat ik ineens weer besefte dat ik in 2009 besloten had om minder te doen, maar dan wel heel erg goed. Dus ik heb een beetje besloten dat de nieuwe lay-out niet helemaal een goed idee was en dat de huidige lay-out best nog wel mee kan. Maar niets zo democratisch als het internet. U mag als bezoeker van de site zelf beslissen, u kunt stemmen door te reageren op dit bericht. Eind van de volgende week bepaal ik dan wat we gaan doen.


Voor alle duidelijkheid: ik ga dan nog wel wat aanpassingen doen aan de huidige site. In de eerste plaats worden de RSS feeds uitgebreid, naast het laatste Accountancynieuws krijgt u ook een nieuwe feed met daarin gadgets, tips over efficiĆ«nter werken (lifehacking) en nog wat andere leuke sites. De foto’s uit India hebben hun langste tijd gehad, dus daar komt ook wat anders voor in de plaats. De RSS feeds zijn gemaakt met Yahoo Pipes. Dit is een programma waarmee informatie van verschillende sites (in RSS formaat) samengevoegd, gefilterd, gesorteerd, etc. kan worden. Ik hoef daar helemaal niet aan te doen. Het programma lijkt een beetje op een programma om stroomschema’s te maken, maar dan kun je real life zien wat de resultaten zijn. U mag mijn RSS feeds ook opnemen in uw eigen omgeving, de links verschijnen binnenkort op het weblog. Ik vind deze oplossing mooier en meer Web 2.0 dan bijvoorbeeld Netvibes (sorry Jan), waar je alleen een aantal RSS feeds kan opnemen.

1 opmerking:

Olia Fjodorowa zei

ik vind de lay-out goed zo als die is. zwart en grijs zijn zakelijke kleuren en dit is een zakelijke blog.