23 januari 2009

Thuiswinkelen



Nu het winkelen op zondag door het kabinet misschien aan banden wordt gelegd, gaan we misschien nog wel massaler thuiswinkelen. Ik begreep dat Bol.com nog helemaal geen last heeft gehad van de recessie, maar misschien was dat wel de Sinterklaas- en kerstrally. Zelf koop ik regelmatig iets via het Internet, van een kadootje voor mijn zoon in Hongkong tot aan overhemden in Engeland. Met name dat laatste is erg interessant nu het Britse pond zo verschrikkelijk laag staat. Veel Britse webwinkel hebben hun leveringen ook aangepast. Leverden ze eerst alleen in Engeland, nu leveren ze ineens in heel Europa. Leuk voorbeeldje: een Ipod shuffle kost in de UK 44 pond en in Nederland € 68. Volgens de wisselkoersconverter van GWK kost de Engelse variant omgerekend in euro’s maar € 43,01. Ik wil een nieuwe digitale camera kopen en die is in Engeland nu maar liefst € 600 goedkoper. Daarvoor hoef je dan ook niet thuis achter je pc te gaan winkelen, maar maak je er een leuk weekendje Londen van. En dan breng ik zeker een bezoekje aan Borough market een van de leukste markten voor foodies!.

Geen opmerkingen: