2 juni 2008

Veertig


Beste lezers van Accountancyvisie,


De afgelopen weken heb ik weinig tijd gehad om het weblog aan te vullen. Erg druk gehad, leuk zo’n tripje naar het buitenland, maar het werk gaat door. En iedereen is de komende weken druk om nog net de boel af te ronden voordat hij of zij met vakantie gaat. Daarbij komt nog dat we op het ogenblik heel veel projecten hebben lopen.


Afgelopen week een leuke avond verzorgd voor het SRA samen met Dik Bijl (Microsoft) en Alexander Leppink (BDO) over het nieuwe werken. De stelling van Alexander was dat in de afgelopen drie jaar de grootste wijzigingen hebben plaatsgevonden, maar dat misschien het komende jaar nog wel de meeste zullen gaan plaatsvinden. Nu zo langzamerhand het WTA-vacuüm eindigt en kantoren zich weer echt met hun toekomst kunnen gaan bezighouden, zullen ze er achter komen dat de wereld toch weer iets veranderd is. De deelnemers aan de bijeenkomst waren nogal sceptisch vond ik; innovatie was niet nodig want het ging toch goed? Toen we nieuwe technologie lieten zien, was natuurlijk de vraag of dat allemaal ging werken en wat accountantskantoren daarmee concreet konden doen. Alexander liet het virtuele accountantskantoor van BDO zien en dat opende, hoop ik, de ogen.


Zo niet, dan is dat jammer, ik kan er niet meer mee zitten. Vroeger maakte ik mij daar nog wel eens kwaad om, maar nu niet meer. Waarom? Dit weekend ben ik veertig geworden, zeg maar eindelijk volwassen. Dan mag je nog iets geks doen. Nee, ik ga geen nieuwe vriendin uitzoeken, ook niet motorrijden en ik ga ook mijn haar niet verven. Ik heb even overwogen om te stoppen met dit weblog maar ik heb begrepen dat het weblog binnenkort naar de voorpagina van Accountancynieuws gaat, dus dat heb ik voorlopig maar even uitgesteld. Maar waar ik nu mee ga stoppen, is mij druk maken om de accountancy. Gewoon pertinent. Ik blijf mijn eigenwijze visie geven, die breng ik – en gelukkig nog wat andere kantoren – ook in de praktijk. Doet u niet mee? Jammer. Ik ben nu veertig en heb niet meer de illusie dat ik u kan veranderen, ik heb het te druk met veranderen.

Geen opmerkingen: