3 april 2008

Tussendoortje: Een nieuwe gadget


Hij is binnen, mijn eigen Iliad van het Nederlandse Irex. Misschien heeft u de afgelopen weken in de NRC wel de advertenties zien staan rondom de nieuwe digitale versie van de krant. Om die te kunnen lezen, heb je dus een Iliad nodig; een zogenaamde e-bookreader. Daarmee kan je digitaal boeken, de krant en pdf’jes lezen. Hij beschikt daarvoor over een heel speciaal beeldscherm, of beter gesteld: een digitaal papieren vlak. Dat maakt dat hij even prettig leest als gewoon papier en hij is een stuk handzamer dan de krant. Dus voortaan heb ik iedere dag om drie uur de krant, waar ook ter wereld, want de Iliad beschikt over draadloos internet. En voortaan neem ik in het weekend geen stapels papier meer mee naar huis maar lees ik die gewoon in mijn Iliad in. En ik verheug me al op de vakantie; gewoon een hele stapel boeken mee en niet meer belemmerd worden door de omvang van mijn koffer. Binnenkort meer!

Geen opmerkingen: