18 oktober 2007

Digitale Nomade


Ik voel me een beetje een digitale nomade deze week, op maandag en vrijdag ben ik op kantoor maar de rest van de week vooral op reis. Dit weblog schrijf ik dus ook in de lobby van een hotel net buiten het centrum van Rotterdam. Geen enkel probleem want ik heb natuurlijk een WiFi (draadloos internet) Abonnement en kan dus gewoon inloggen en werken op ons eigen netwerk.

Net las ik op Accountancy Nieuws dat Gert Greveling ons is ontvallen. Ik heb een aantal keren mogen samenwerken met Gert en hij was een kleurrijke accountant, vol humor maar ook zeer kritisch en prikkelend naar de beroepsgroep. Met het boekje “Onthullingen over accountants” heeft hij denk ik niet alleen vrienden gemaakt in de beroepsgroep. Gert was nog wel eens op het randje, maar dat wisten we en we zullen hem in de beroepgroep zeker gaan missen.

In de lobby van het hotel zitten nog meer digitale nomaden die hier afspreken om vervolgens weer verder te gaan naar de volgende afspraak. Sommigen denken dat ze in hun eigen kantoor zijn, zó hard praten ze door hun mobiele telefoon. Gek eigenlijk dat we ons werk zo gemakkelijk kunnen meenemen. Ook tijdens onze recente reis naar India en China was ik eigenlijk continue online. Zo was het eenvoudig om een kaartje via TNT thuis te laten bezorgen met een digitale foto die ik net in India had gemaakt. Weet u nog hoe dat vroeger ging? Kaartje versturen en maar hopen dat het aankomt. Daarnaast heb ik toch eindelijk ook nog een kleine vijf uur aan de telefoon gehangen gedurende de week. Dat zal wel wat gekost hebben hoor ik u denken. Maar niets is minder waar ik heb in totaal maar voor vijf euro verbelt. Hoe, ik had gewoon Skype bij me met een VOIP telefoontje. Dan bel je gewoon voor twee cent per minuut Internationaal in plaats van 2,50 per minuut. De mobiele telecomproviders zullen dit niet leuk vinden maar ja, dat is de nieuwe economie.

Over vijf minuten arriveert mijn bezoek, dan vergaderen we even in het restaurant en reis ik af naar Fortis voor een afspraak. Ik ben benieuwd hoe de vlag erbij staat na de overname van ABN-AMRO, maar ik denk dat iedereen wel goed geïnstrueerd zal zijn door de afdeling Public Relations. Morgen vervolg ik mijn reis weer maar dan met mijn SRA-pet op. Soms is dat wel verwarrend hoor, al die petten. Dinsdag zat ik in een vergadering van het NIVRA met de pet Alfa en SRA. Aan het einde van de vergadering verzocht de voorzitter ons terecht om het besprokene nog even niet in een weblog of artikel te vatten. Terecht overigens, als blogger en auteur moet je je verantwoordelijkheid kennen.

Prettig weekend.

Geen opmerkingen: