24 februari 2013

#griep



De afgelopen twee weken stonden bij mij, net als bij een groot deel van de Nederlanders, in het teken van griep. Het jaar was net zo lekker begonnen na het Chinese Nieuwjaar en nu lag ik koortsig in mijn bedje te woelen en was alles me te veel. Ik ben nooit ziek, maar nu leek het wel of er een bulldozer over mij heen was gereden.

Ik kon niet lezen en niet geconcentreerd naar een filmpje kijken. Zelfs een beetje dom twitteren kwam er niet van. De televisie stond op de achtergrond aan en daar werd ik ook niet heel vrolijk van. De volgende bank werd genationaliseerd, we raakten in de derde dip van de crisis en het woonakkoord zorgde voor veel politieke turbulentie maar leverde per saldo ook niet zoveel op. Het consumentenvertrouwen zakt ook steeds verder weg en in Europa doen we het ook slecht. Van al dat nieuws word je ook niet veel vrolijker, en met een natuurlijk tekort aan vitamine D voel je, als je niet oppast, natuurlijk al een winterdepressie opkomen.

Maar van de week stond ik op en besloot ik dat mijn griep nu wel voorbij was, dat ik genoeg had van al dat sombere nieuws en dat het tijd werd om een beetje zonniger naar de wereld te gaan kijken. Want het gaat natuurlijk nog steeds goed met ons allemaal. Oké, ons land heeft griep. En ja, dat zorgt voor een lastige periode en we vallen met ons allen wat af. Maar als we zo door blijven somberen, dan gaat het natuurlijk nooit meer goed. Dus laten we de positieve kant van het leven bekijken, laten we weer optimistisch worden. Laat de zon maar gaan schijnen, want we zijn wel toe aan een mooi voorjaar. Terwijl ik deze blog aan het schrijven ben, begint het opnieuw te sneeuwen, maar dat deert mij niet. Vandaar dat ik besloten heb om de komende tijd alleen nog maar de positieve dingen op te pakken. Crisis, welke crisis? Er zijn nog zo veel uitdagingen iedere dag om de wereld weer een stukje mooier te maken. Doet u mee? Dan zijn we er met ons allen zo weer bovenop!

Geen opmerkingen: