5 juni 2009

Virtueel afvallen

Ik heb sinds mijn weblog nog maar weinig geheimen. Ik denk dat heel accountancy-Nederland inmiddels wel weet dat ik een paar kilootjes probeer kwijt te raken. En dat is mij tot op heden goed gelukt. Ik krijg er van verschillende mensen opmerkingen over, dus die 15 kilo zijn er echt wel af. Nadeel: de kostuums die vorig jaar toch wat te strak werden, zijn nu toch naar het leger want er is wel een maatje af. Dus de lokale pakkenleverancier had ook weer een goede dag in deze economisch donkere tijden.

Natuurlijk krijg ik wel hulp. Nee, niks geen Sonja, maar virtuele hulp, want als moderne ICT’er moet je natuurlijk wel gebruik maken van de faciliteiten die de techniek je biedt. Op mijn Iphone heb ik een gewichtsrobotje geïnstalleerd die bijhoudt hoe mijn gewichtsontwikkeling gaat. Bij het hardlopen houdt mijn Iphone ook bij hoe lang, hoe snel en hoe ik gelopen heb en dat geeft hij weer aan in Google Maps. Op internet kwam ik nog de overtreffende trap tegen: een elektronische weegschaal die communiceert met je Wifi-netwerk en alle gegevens automatisch doorstuurt naar het Internet voor analyse. Bij Bright hebben ze hem getest en in het onderstaande filmpje is te zien hoe hij werkt.



Daarnaast is er natuurlijk ook inmiddels een virtuele sportschool waar je dag en nacht je oefeningen met een instructeur kunt oproepen. Handig als je druk bent, overal te volgen, zelfs als je een paar dagen in een hotel zit. Dus geen excuses meer mogelijk.

Geen opmerkingen: