9 juni 2009

Beste zoekmachine?



Afgelopen week hadden Alexander Leppink en ik een kleine discussie op Twitter over de nieuwe zoekmachine van Microsoft: Bing. Vandaag wees the next web mij op een website die de zoekgegevens van Google, Bing en Yahoo naast elkaar presenteert. Je kan dan nog niet zien van welke zoekmachine de gegevens afkomstig zijn. Kies je er een, dan kan laat de site zien welke gegevens van welke zoekmachine afkomstig zijn. Een goede methode om onafhankelijk vast te stellen welke zoekmachine het beste bij je past. Ik heb dit met een aantal zoekcriteria gedaan en kom tot de conclusie dat mijn voorkeur toch uitgaat naar Google. Wat mij wel opvalt, is dat Bing iets commerciƫler is en dus een voorkeur heeft voor webshops, etc. Dus misschien dat je Bing beter kan gebruiken als je wilt E-shoppen.

Geen opmerkingen: