8 mei 2009

Ik Twitter, dus ik leef



Ik had er niet zo veel mee, Twitteren. De sms-dienst via het internet waarmee je continue laat weten waarmee je bezig bent en welke gedachten je hebt. De dienst bestaat al langer, maar sinds de crash van het Turkish Airlines vliegtuig bij Schiphol heeft het echt de aandacht van het grote publiek. En nu Twittert iedereen dus. We hebben Twitterende ministers (Verhagen), Twitterende Tweede Kamer leden, Twitterende artiesten, Twitterende ruimteschepen. De vraag is misschien meer waarom Twittert u nog niet. Ik heb het lange tijd niet gewild maar sinds begin van deze week ben ik om. In de rechterbovenhoek van de weblog kunt u mijn Tweets volgen.

In de Engelse Wired las ik een aardig stuk over Twitter en waarvoor je het allemaal kan gebruiken. Eigenlijk is Twitter iets wat we microblogging noemen, zeg maar een blog van een regeltje. En dan past het eigenlijk wel mooi in de omgekeerde pyramide van de nieuwsvoorziening. Microblogging staat dan helemaal onderaan de omgekeerde pyramide. Korte berichten die weinig tijd kosten. Het echte bloggen staat daar weer boven. Meer tekst, maar ook meer tijd nodig om te schrijven. Daarboven weer een artikel (zeg maar in Accountantancynieuws) en daarboven dan weer een boek. Ik ga nu een beetje experimenteren met Twitter en eens kijken of mij dat bevalt. Dan heb ik bijna de hele pyramide gevuld, dus misschien moet ik wel een boek gaan schrijven, over Twitter?

Geen opmerkingen: