15 december 2008

Bewijs



Vaak zie ik mensen denken: ‘Leuk verhaal, maar geef mij een beetje bewijs. Want vorig jaar had je het nog over Second Life en kijk nu eens; dat is eigenlijk opgehouden te bestaan. Hoe staat het over een jaar met initiatieven die je vandaag noemt? Zijn die ook over een jaar verdwenen?’.

Daarom nu een internetinitiatief dat al 10 jaar bestaat: www.iens.nl. Nog voordat Web 2.0 zijn intrede deed, bestond Iens al en het heeft tot nu toe alle toppen en dalen van het Internet overleefd. Wat Iens dan is? Een website waar u zelf uw recensie kunt geven. Ik schrijf er zelf regelmatig een recensie, maar nog veel vaker check ik hiermee van tevoren of ik een relatie wel meeneem naar een bepaald restaurant. Completer dan de Lekker en de Guide de Michelin en, als u ook bereid bent om uw ervaring te delen, altijd actueel.
Kortom, het delen van informatie, zoals bij Flickr, Linked-In, blogs, etc. bestaat al meer dan 10 jaar, niets nieuws aan.

Geen opmerkingen: