7 september 2008

Weer terug


We zijn weer terug van vakantie. Het project zomergasten liep dit jaar gesmeerd, totdat de internetmaffia roet in het eten gooide en een bedelbrief op mijn weblog plaatste. Direct verwijderd en de boel weer dichtgetimmerd.
Wij waren dit jaar in de Vendée in Frankrijk, alwaar wij veelvuldig hebben genoten van de ‘vruchten van de zee’. Ze kunnen dat toch het lekkerste in Frankrijk. Even los van de zaak, maar niet helemaal omdat ik dit jaar gestructureerd om de twee dagen mijn mail wegwerkte. Dat voorkomt dat je bij thuiskomst eerst anderhalve dag bezig bent om de boel door te lezen. Maar weest u niet bang, ik kwam volledig uitgerust terug.

Dus gelijk maar weer begonnen. Een flitsende start gemaakt en er liggen een hoop projecten die afgerond moeten worden, dus daar zijn we weer voortvarend mee begonnen. Donderdag mocht ik spreken op de driedaagse van de SRA. Leuke sessie, hoewel men het misschien wel een beetje benauwd kreeg toen ik toch bleef doorvragen. ICT wordt steeds belangrijker voor accountants maar helaas is er een grote groep die dat niet wil zien. En dan heb ik het niet over internetboekhouden, Web 2.0. of de laatste IPod. Maar over het feit dat u voor uw verklaring volledig afhankelijk bent van de goede werking van ICT-systemen. Nu accountants zich ineens massaal scharen achter innovatie, denk ik dat ik het komende halfjaar maar weer eens ga hameren op de ICT-kennis van accountants. Dat wordt een leuk halfjaar.

Afgelopen weekeinde afscheid genomen van Wim van Geer, de directeur van onze vestiging in Gorinchem, die gaat genieten van een welverdiend pensioen. Wim wist samen met zijn team in de afgelopen jaren Gorinchem te vervijfvoudigen, een prestatie van jewelste. Een man die we binnen onze organisatie zullen gaan missen.

We zijn dus weer begonnen…………………..

Geen opmerkingen: