27 september 2008

Accountancynieuws 18: SOA


Er zijn van die zaken waar toch een beetje een taboe omheen hangt. Deze week schreef ik een leuk artikel voor Accountancynieuws met als titel SOA. Nu heeft u daarbij misschien gelijk een hele rare gedachte, maar ik wil het alleen maar over Service Oriented Architecture hebben. Het verzoek van de redactie was wel of ik mijn titel wilde aanpassen. Oké, Accountancynieuws is een keurig net op accountants gericht vakblad en daar mogen we natuurlijk geen stoute grapjes maken. Hoewel we ooit bij een van de brainstormsessies bij de totstandkoming van het blad hebben aangegeven dat het blad best een beetje mocht bijten. Nee, geen Quote, maar bijvoorbeeld het noemen van namen van accountants die voor de tuchtrechter kwamen was toch al redelijk brutaal.

In de Management Team van deze maand zag ik ook een artikel staan over SOA en daar durfde de redactie klaarblijkelijk wel een spannende titel aan. Wel handig dat het gelijktijdig in zowel Management Team als Accountancynieuws staat; als een ondernemer dan de accountant vraagt naar SOA, hoeft die niet van kleur te verschieten maar kan gewoon uitleggen wat het is. Wat Service Oriented Architecture nu precies is, leest u in Accountancynieuws, vanavond of misschien dit weekeinde. Ben benieuwd wat er deze week in de Viva staat.


Meer lezen over SOA klik hier

Geen opmerkingen: