16 juli 2008

Maak je eigen krant



Ik heb u wel vaker uitgelegd wat RSS feeds zijn. In plaats van dat u het nieuws gaat zoeken op het internet, brengen RSS feeds het nieuws naar u toe. Je hebt daarvoor speciale newsreaders of diensten, zoals Igoogle, om het nieuws direct op uw startpagina te plaatsen. Maar het lastigste hiervan is weer dat u niet altijd de computer heeft openstaan en ook dat u wel eens momenten heeft waarvan u denkt: ‘Nu zou ik wel het nieuws willen weten.’ Daarnaast zijn er toch ook gewoon heel veel mensen die het liefste van papier af lezen of die ook wel eens gezellig op de bank naast hun echtgenote willen zitten. Hiervoor is wel een oplossing: http://www.feedjournal.com/, een digitale krant die wordt samengesteld op basis RSS feeds. U geeft eerst op welke RSS feeds u in de krant wil opnemen en daarna maakt feedjournal er binnen enkele seconden een echte krant van in PDF. Zo heb ik nu mijn eigen krant gemaakt met het laatste nieuws van onder andere accountancynieuws, accountant.nl, accountancyage, nivra, nu.nl, lifehacking.nl, het weblog van jan wietsma, etc. etc. Een voorbeeld kunt u hier downloaden en voortaan zal ik zorgen voor een periodieke uitgave van deze krant, gericht op accountancy, ict en innovatie.

Geen opmerkingen: