19 maart 2008

OORLOG DEEL 2


Toch nog even door met de arbeidsmarkt. En om precies te zijn met het voeren van een arbeidsmarktcampagne. Jan Wietsma schrijft er deze week ook over en organiseert zelfs een seminar. Dat ga ik maar eens bezoeken. Zelf deze week een leuke en vooral ook leerzame sessie gehad met Marion de Vries, dat is die mevrouw die in het FD iedere zaterdag een arbeidsmarktcampagne onder de loep neemt. Deze week kraakte ze nog een advertentie van PwC volledig af; u bent dus gewaarschuwd. Maar op mij kwam ze heel erg vriendelijk over.


Het was een leerzame sessie, omdat ze ons terecht op een aantal aandachtspunten in onze campagne wees. Een aandachtspunt zal ik met u delen: authenticiteit, je moet waarmaken wie je bent. Dat was ook een van de commentaarpunten op de campagne van PwC. Op de website kun je namelijk virtuele agenda’s bekijken. Maar die zijn zo relaxt, dat ik ernstig ga twijfelen aan de productiviteit van de PwC’ers. Wij zelf zijn dus van oorsprong een agrarisch kantoor, soms hoor ik daar wel enige schroom over. Maar met het succes van ‘Boer zoekt vrouw’ kan je dat misschien ook nog wel uitbuiten. Wees niet bang, onze volgende campagne wordt niet ‘Boer zoekt accountant’. Aan de laatste Accountancynieuws merkte ik wel dat maar weinig kantoren bezig zijn met arbeidsmarktcommunicatie. Met alle respect: veel saaie advertenties die bij mij in ieder geval niet in het geheugen gegrift staan. Misschien tijd om het seminar van Jan bij te gaan wonen.


Later

Geen opmerkingen: