26 februari 2008

Tussendoortje: Sense en Simplicity

Philips is op de moderne toer en heeft een speciale subwebsite geopend om de jaarcijfers over 2007 te presenteren. Het is ook weer een zeer blonde website (veel wit) en hij opent met een ruim vier minuten durend filmpje van CEO Gerard Kleisterlee. Zit goed in elkaar, maar het wordt wel erg duidelijk dat Kleisterlee geen ‘native’ Engelse spreker is. Natuurlijk ook veel cijfertjes, en let op: de accountant (KPMG) heeft natuurlijk geen verklaring uitgebracht bij al deze enge digitale tovenarij. Nee, zij verwijst naar de officiĆ«le jaarrekening door middel van een logo boven aan iedere pagina met cijfers.



Ik kreeg er dus geen hoog Senseo-gevoel van. Het had zo mooi kunnen zijn: de CFO van Philips die tegen de leuke vrouwelijke accountant aanbotst. Uit haar tas valt een boek over XBRL en deze valt tussen zijn plannen over een website. Onder het genot van een senseootje kletsen ze er over na en er ontstaat natuurlijk iets moois, een XBRL-gedreven website. Dat was echt Sense en Simplicity geweest.
Tot vrijdag

Geen opmerkingen: