8 juni 2007

een rare week

Het was een beetje rare week deze week; zeg maar een voorbereidingsweek op de hectische volgende week. Dan komt het rapport van Verdiesen, is de stemming bij de NOvAA voor het nieuwe bestuur, komt de uitslag van het kort geding van de WMO tegen de NOvAA, hebben we een overleg met onze directievoorzitters en de raad van commissarissen. Daar tussendoor heb ik dan nog een vergadering van de ICT-commissie van het SRA, hebben we vanuit het SRA een schitterend seminar georganiseerd over audit in de 21ste eeuw en gaan we het volgende weekend in een big bang over naar ons nieuwe datacentrum.
Het lijkt soms wel dat alles nog even in een week gepropt moet worden. En het gekke is; daarna wordt het een stuk rustiger, want dan beginnen de vakanties. Hoewel, ik heb het idee dat Nederland al vanaf begin mei zo’n beetje in een continue vakantiestemming is. Nu kan dat komen door het aanhoudende mooie weer, maar ook de zeer vele vrije dagen helpen daarbij. Mijn kinderen hadden bijvoorbeeld vorige week een hele week vrij en vandaag is er al weer een studiedag. Het lijkt erop dat Nederland na volgende week echt met vakantie gaat en met zijn allen weer begin september terug. Mijn agenda voor de maand september is bijna al weer helemaal gevuld.
Terug naar deze week, waarbij we een heel leuke bijeenkomst hadden van geïnteresseerden voor de India-China-reis en het lijkt wel of hoe meer we er over praten, hoe leuker het wordt. Ook hebben we onze nieuwe arbeidscampagne gelanceerd met een totaal nieuwe look. De website vind ik persoonlijk erg geslaagd, hoewel dat nog wel wat hoofdbrekens heeft gekost. Soms denk ik dat mijn collega’s wel een beetje gek van mij werden. Was de website af, vond ik hem toch nog niet mooi genoeg. Deze foto toch groter en die iconen weg! Nee, dat is het eigenlijk toch weer niet, foto kleiner, toch maar weer iconen. Annemiek, Annemieke en Jan: sorry voor de stress, maar ik denk dat we nu uiteindelijk toch heel tevreden kunnen zijn over resultaat.
Arbeidsmarkt was ook het thema van een interview dat ik gaf voor het personeelsblad van Mazars. Over mijn visie dat je een arbeidsmarktcampagne wel positief moet houden en dat je als je in je arbeidsmarktcampagne iets roept, je dat wel waar moet maken. Ik vond het wel grappig dat ik als oud personeelslid van Mazars gevraagd werd voor een dergelijk verhaal. Hopelijk delen ze mijn visie.
En nu heb ik mij opgesloten en ben ik bezig met mijn artikel van Accountancynieuws van volgende week. Er is gelukkig genoeg reuring in de markt en maandag wordt – zoals eerder gezegd – een spannende dag. Ik hoop, zoals ik al eens eerder heb geschreven, dat de NOvAA-leden stemmen met hun verstand in plaats van met hun hart, want volgens mij zijn anders de gevolgen niet te overzien. Maandag komt ook het lang verwachte rapport van de Commissie Verdiesen; Accountancynieuws wijdt er volgende week een special aan, dan heeft u al enig idee waar mijn artikel over zal gaan.
Hoewel volgende week een hectische week wordt, zal ik toch proberen om met enkele (korte) blogs te reageren op het actuele nieuws.

Prettig weekend!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Fouk spreekt?? Ik ken wel een (succesvolle) bijeenkomstenreeks onder de naam van Jan Spreekt.

Fouk zei

Dat is inderdaad waar er is een reeks Jan spreekt waar Jan Wietsma zijn visie op de accountancy geeft.

Fouk spreekt geeft aan waar Fouk in het openbaar spreekt