10 mei 2007

Apetrots


Ik ben apetrots. Afgelopen week werd duidelijk dat wij de eerste plaats hebben behaald in de categorie accountancy in de Sprout 100. Als 94% van je klanten aangeeft dat ze tevreden zijn over je dienstverlening is dat best iets om trots op te zijn. Nu heb ik daar zelf natuurlijk maar een zeer bescheiden bijdrage aan geleverd en moet alle lof gaan naar al die medewerkers binnen onze organisatie die dag in dag uit de directe klantencontacten hebben. Wij zijn een people’s business en onze mensen maken dus klaarblijkelijk het verschil. Dat is het geheim van Alfa. Dankbaar moeten we zijn voor het goede oordeel van onze klanten, die bereid zijn geweest om aan dit onderzoek mee te werken.

Maar zoals Michael Dell al eens verkondigde: ‘Lets celebrate a nanosecond, then move on’. Want de competitie in de accountancy is hard en de verschillen zijn maar klein. Ook voor ons zijn er nog voldoende punten om te verbeteren en over vijf minuten staat er gewoon weer een klant voor de deur. Ook die klant moet weer naar buiten gaan met datzelfde goede gevoel.

Gek is eigenlijk dat we ons natuurlijk binnen de accountancy de afgelopen twee jaar alleen maar druk hebben gemaakt om formele regeltjes en dat we misschien wel een beetje te veel navelgestaard hebben. Ik wil dan ook graag de nummer 2 uit het onderzoek napraten: ‘rules don’t rule’ en ik zou eraan willen toevoegen: ‘Exceed the expectations of your customer’. Wat we niet moeten vergeten, is dat onze klanten niets snappen van de spannende discussies rondom de WTA, de NVAK of de uitkomsten van de commissie Verdiesen. De klant wil gewoon goed geholpen worden door zijn accountant, uiteraard binnen de grenzen van de wet en conform de geldende beroepsregels. Maar dat zijn randvoorwaarden; u vraagt toch ook niet naar het diploma van de bakker?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Felicitaties van de nummer twee

Fouk zei

Dankje Doede, alles goed bij Mazars?

Anoniem zei

Alles prima bij Mazars, heb intussen de overstap gemaakt naar applicatiebeheer en online boekhouden.