26 mei 2010

Inspiratiereis: voorbereidingen


Ik ben bezig met de voorbereidingen van mijn inspiratiereis. Nu is natuurlijk al veel geregeld, maar toch is het wel handig als je zelf al even elektronisch incheckt. Zit je waarschijnlijk ook nog beter. Lastig is misschien we ook meerdere binnenlandse vluchten maken op onbekende luchthavens. Daarom heb ik al mijn reisgegevens ingegeven bij tripit.com. Tripit houdt voor mij dan alle reisgegevens bij de hand en waarschuwt mij als er iets verandert, bijvoorbeeld de gate waar het vliegtuig vertrekt. Ik stond erg versteld van de mogelijkheden van tripit. Je geeft bijvoorbeeld je vluchtnummer en luchtvaartmaatschappij aan en tripit vult automatisch heel veel gegevens aan. Bijvoorbeeld met welk vliegtuig je de reis gaat maken, wat dan de beste stoelen zijn, een kaartje van de luchthaven. Geef je ook nog je hotels in waar je verblijft, dan rekent hij ook uit wat je verwachte transfertijd is en hoelang je ongeveer op je koffer moet wachten. Zoals aangegeven, al deze informatie kan je zelf invoeren of je kan je e-mailbevestigingen van je tickets, hotelboekingen, etc. ook gewoon mailen aan tripit en deze plaatst deze dan automatisch. Zeg maar een soort Yuki, maar dan voor reizen. Indien je dat wilt, kun je natuurlijk je reizen ook delen met je sociale netwerk. Zo vrij ben ik maar even niet geweest.



Daarnaast is het mogelijk om nog allerlei diensten toe te voegen aan tripit. Met expensecloud kan je je kosten van de reis bijhouden en foto’s maken van de declaraties. Met arrivedok kun je het thuisfront laten weten dat je veilig aangekomen bent. Je zet je mobiele telefoon aan zodra je uit het toestel stapt, arriveok detecteert dat en stuurt automatisch sms’jes, tweets of mailtjes.
Deze inspiratiereis gaat over informatielogistiek. Applicaties als Tripit hebben puur te maken met informatielogistiek en alle informatie loopt via de cloud. Dus voordat we vertrokken zijn, zijn we al geïnspireerd.

Geen opmerkingen: