1 april 2010

Altijd op tijd

Traffical from Traffical Video on Vimeo.



In de beginjaren van e-mail had ik nog een papieren agenda; een hele dikke, van Time System. Heel soms zie ik nog wel eens mensen met een dergelijke agenda. Hij was erg fijn, omdat je je dagelijkse taken en ook je lange termijntaken er goed in kon vastleggen. Time system introduceerde destijds ook een elektronische agenda, die bestaat overigens ook nog steeds. Deze elektronische agenda beschikte over een heel mooie functie die ik tot vandaag nog niet in een andere elektronische agenda ben tegengekomen. Bij het maken van een afspraak vroeg het systeem mij namelijk of ik nog reistijd had en of de afspraak nog voorbereidingstijd nodig had.

Vandaag kwam ik op de site van traffical. Op deze site kun je de reistijd tussen twee locaties berekenen. Traffical houdt hierbij rekening met de verkeersdrukte die het systeem weet op basis van historische gegevens. Daarbij kan je bij Traffical ook een outlook plug in downloaden. Bij iedere afspraak die je dan maakt, berekent traffical de reistijd en zet die ook in je afspraak. Het systeem kan je ook berichten sturen als de verkeerssituatie verandert en je dus waarschuwen om eerder te vertrekken. Deze laatste dienst is wel betaald! Ik ga het de komende dagen eens uitproberen en zal jullie daarover binnenkort informeren.

Geen opmerkingen: