15 mei 2009

Twittertip



Zoals u heeft kunnen lezen, ben ik nu ook een twitteraar. Dat gaat best wel leuk, Jan en Alexander peppen dan een beetje de boel op, dus zijn we nu altijd bijna altijd connected. Maar twitter heeft ook verrassende kanten; zo liep ik deze week tegen een aardige samenwerking tussen twitter en Evernote aan. Misschien moet ik eerst even uitleggen wat Evernote is. Evernote is een applicatie waarmee je notities of reminders kan maken. Evernote heeft daarbij vele gezichten: het is een applicatie in je pc, maar ook op je iPhone en ook binnen je browser installeert Evernote zichzelf. Kom je een leuke website tegen, dan klik je even op Evernote en hij onthoudt het. Op je iPhone kan je even snel een boodschap inspreken en Evernote onthoudt het. Bij een vergadering een whiteboard volgekalkt, maak een foto en sla hem op in Evernote. Ik gebruik Evernote vooral bij mijn research-achtige werkzaamheden, het struinen op het web of als ik iets grappigs tegenkom. Later, als het mij uitkomt, lees ik het op mijn gemak nog eens door of ik luister het af. Want je kan wel proberen om het allemaal te onthouden, maar dat lukt niet.
Maar nu Twitter en Evernote. Als ik in een tweet (=berichtje op twitter) @myEN opneem, plaats hij het bericht automatisch in Evernote. Maak ik in twitter ook een foto, dan plaatst hij ook de foto in Evernote. Let op, allemaal gratis hoor.
In het onderstaande filmpje wordt alles uitgelegd.

1 opmerking:

Delfin zei

In stilte ben ik fan van u. De nieuwe mogelijkheden, de nieuwe technische mogelijkheden, heerlijk allemaal. Maarja, de mogelijkheden en techniek is één de mensen die er mee werken is twee. Het succes van een technische vooruitgang wordt niet bepaald door de techniek maar door de mensen (wij en onze klanten) die er mee (willen)werken. Het is een (leuk) spel. Ik ben het dan vaak ook niet met u eens, omdat er meer is dan technische vooruitgang. En ja, alles heeft zijn voor- en nadelen. Daarom ben ik ook zo blij met u en uw collums in AN, ik kijk er altijd naar uit. Het biedt mij nieuwe inzichten en dat kan wat mij betreft nooit ver genoeg gaan! Bedankt en een prettig weekend.