11 november 2008

Time for Change II



De Accountancynieuwsdag zit er weer op, een paar maanden naartoe gewerkt en toch weer verrast. Op mijn vraag hoeveel van de aanwezigen een strategisch plan hadden, staken er maar maximaal 8 hun hand op. Er zaten nog een kleine 400 mensen in de zaal en laten er daar eens 50 van de leveranciers zijn geweest. Dus dat is dan 8 op de 350, dat is dan 2%. Dat valt mij toch enorm tegen!

Ik zou het negatief kunnen uitleggen en kunnen stellen waar u nog het lef vandaan haalt om u adviseur van het bedrijfsleven te noemen. Immers, als u zelf de zaken niet op orde heeft, hoe kunt u dan een ander adviseren? Of is het niet nodig om in de accountancy een strategisch plan te hebben, verandert onze markt helemaal niet?

Of bent u nog aan het leren hoe een strategisch plan u kan helpen om na te denken over de toekomst en uw dromen te realiseren? Of droomt u misschien nooit? Of bent u bang dat u het niet kan? Ga dan gewoon voor de spiegel staan en roep een paar keer ‘Yes, we can’, dan lukt alles.

Ik denk toch dat het ook in de accountancy tijd is voor verandering en dat u in ieder geval gaat nadenken over de strategie van uw organisatie. En dat moet u gaan doen naast die veranderende regelgeving, de steeds meer eisende ICT en de druk van de arbeidsmarkt. En dan nu nog een dreigende crisis; wat gaat u doen, gaat u volop van de crisis genieten of bent u in staat om door de crisis heen te kijken?

Geen opmerkingen: