21 augustus 2008

Gast

Als gast heb je een eigen rol. Je treedt in iemands domein, je kijkt rond en je krijgt een plaats aangeboden of je vindt er zelf een. Je probeert aansluiting te vinden bij de omgeving, bij de mensen naast je en je neemt de ruimte in je op. Wie hoort hier thuis? Als gast in een weblog heb je misschien wel een vergelijkbare rol. Wat schrijf je op. Niet iets wat lijkt op wat je gastheer zou schrijven, iedereen zijn eigen stijl. Maar Fouk is o.a. ICT-er. Toch maar als aanknopingspunt gebruiken! Wat heb ik met ICT?
Deze week werd ik geattendeerd op een nieuw digitaal apparaatje. Voor het uitwerken van interviews gebruik ik een 'digital voice recorder' van Olympus. Compact, kleiner dan mijn GSM. De files sla je op en speel je af via je computer. Heel handig, wij hebben nu een gesproken digitaal archief van al onze interviews. Olympus biedt nu een nieuwe 'digital voice recorder' aan gekoppeld aan spraakherkenning. De Olympus WS 110, de vormgeving is een beetje afgekeken van Apple's oer I-pod, wordt geleverd met software die gesproken tekst, digitaal opgeslagen, om kan zetten in een word-file. Helaas werkt het apparaat maar op één spreker, dus niet geschikt voor interviews.
ICT is meer, Fouk besteedt er nog steeds een groot deel van zijn tijd aan. Op www.accountancynieuws.nl <http://www.accountancynieuws.nl> loopt sinds begin deze week de Accountancynieuws ICT-enquête 2008. Ik zal heel eerlijk zeggen dat het niet mijn idee was, maar ik vind het wel een heel goed idee. Over de uitkomsten schrijven we eind september in Accountancynieuws. Helaas kan ik niet zien of Fouk de enquête <http://www.nuance.com/naturallyspeaking/resources/> al heeft ingevuld. Ik denk van wel, zeker weten doe ik het niet.

Frans Heitling
Hoofdredacteur Accountancynieuws

Geen opmerkingen: