4 maart 2008

Tussendoortje: Elektronisch faktureren



Elektronisch faktureren komt eraan. Dat is althans mijn ervaring na gesprekken met bankiers, leveranciers en andere stakeholders. Maar veel belangrijker: de eerste bedrijven sluiten zich inmiddels ook aan. Afgelopen week viel mij op in mijn eigen internetbankieren dat ik inmiddels kan kiezen uit een twintigtal bedrijven en dat er iedere week een aantal bijkomen. Leuke is ook dat de software van de bank mij erop attent maakt dat ik ook een elektronische faktuur van een bepaalde leverancier kan ontvangen. Nu lijkt het erop dat elektronisch faktureren voornamelijk bedoeld is voor de particuliere markt. Maar ik weet inmiddels dat de BSP (billing service providers) ook klaarstaan om de zakelijke markt te bedienen. Ik ben benieuwd welk accountantskantoor als eerste bekendmaakt dat ze haar fakturen elektronisch gaat verzenden.

Geen opmerkingen: