8 februari 2008

Accountancynieuws 3: Hebbedingetjes voor accountants

Deze week had ik volledige redactionele vrijheid bij Accountancynieuws bij de bepaling van mijn gadgets. Hieronder de foto’s van al dat moois en de bijbehorende websites.

De IPhone


Natuurlijk de mooiste mobiele telefoon van dit moment. Helaas nog steeds niet verkrijgbaar in Nederland.

De HTC 7500
Dit is mijn nieuwe telefoon. Nou ja, telefoon, je kan er inderdaad mee bellen. Maar het is daarnaast haast een volledige computer met 8 gigabyte microdrive. Het toetsenbord is magnetisch en dus afneembaar. Leukste functie: gratis bellen via Skype.



Electronisch schrijfblok

U gelooft het misschien niet, maar dit is toch echt een elektronisch schrijfblok dat werkt met gewoon papier. Dus u kunt zelf kiezen voor ruitjespapier of misschien wel een accountantsblok. Aansluiten op uw pc via usb-kabel en laten ‘vertalen’ naar Word. Wel een beetje netjes schrijven natuurlijk.

Liever iets kleiner, neem dan de IO2 digitale pen van Logitech. Op de website wordt echter gemeld dat-ie niet meer leverbaar is. Zo gaat dat met leuke gadgets.

Iliad


Elektronisch schrijfblok en niet meer zeulen met de vergaderstukken, dan moet u kiezen voor de Iliad van Irex. Product van Nederlandse bodem, waarmee u elektronische boeken kunt lezen, eigen documenten kunt lezen, rss feeds bekijken en aantekeningen maken.


Laptop


In de categorie laptop wil ik alleen aandacht besteden aan het ‘One laptop per child’-initiatief. Gedachte: ook kinderen in de derde wereld moeten toegang hebben tot moderne technologie en internet. In Amerika kan je ze kopen en doneren, hopelijk ook snel in Nederland.



In en om het bureau
Misschien is mijn adreskaartjesscanner voor u een beetje over de top. Zelf vind ik hem reuze handig. Alleen jammer dat die alleen werkt met Outlook en dat ons nieuwe CRM-systeem er niet mee werkt. Joep en Bas: nog een puntje voor mijn wensenlijst!


De fotolijstjes en de webcam kunt u zelf wel vinden denk ik. Hoewel er zijn al fotolijstjes met Wifi maar die werken nog perfect (filmpje met dank aan bright tv).

Tot besluit toch nog even de skype telefoon. U weet wel, om gratis of heel goedkoop mee te bellen. Veel van de telefoons hebben als nadeel dat je computer moet aanstaan om te kunnen bellen. Deze heeft dit probleem niet en werkt dus gewoon stand alone.


Prettig weekend







Geen opmerkingen: